Stressmanagement

Stressmanagement is een organisatorische, team- én individuele aanpak om op een effectieve manier om te gaan met stress. Het helpt mensen en organisaties om productiever te worden, beter te focussen en vitaal te worden en te blijven. Stressmanagement vergroot de eigen regie van medewerkers en faciliteert organisaties en leidinggevenden bij het ontwikkelen van een cultuur, waarin medewerkers optimaal kunnen presteren.

Ieder mens heeft stress. En dat heeft een functie. Stress helpt ons bij de prestaties die we dagelijks moeten leveren. Stress maakt dat we ons focussen en optimaal kunnen presteren. Zorgelijk wordt het pas wanneer we overzicht en gevoel van controle verliezen. Steeds meer mensen worstelen hiermee, omdat het aantal prikkels alleen maar toeneemt. Door het hoge tempo van leven, hoge eisen, onregelmatigheid, de grote hoeveelheid informatie die we dagelijks moeten verwerken en de afleiding van social media, ervaren veel mensen dat zij geen regie meer voeren over hun eigen leven.

Maak een keuze uit één van de trainingen hieronder, passend bij uw situatie:

Training medewerkers

Het doel van deze training is om deelnemers de relevantie van ontspanning te laten ervaren. Ze leren het nut van spanning (stress) vs. ontspanning en leren manieren om beter te ontspannen zodat ze meer energie overhouden gedurende hun dag.

Tijdsduur: 3 uur

Training voor leidinggevenden

Het doel van deze training is om leidinggevenden bewust te maken van hun invloed op de vitaliteit, stress en ontspanning van hun medewerkers. De training behandelt de onderwerpen uit de training Vitaliteit & Ontspanning en gaat vervolgens een stap dieper: hoe kunt uw medewerkers ondersteunen om effectief met stress om te gaan? Verminderen van stress zorgt dat medewerkers met meer plezier en effectiever werken en leidt tot verzuimreductie.

Tijdsduur: 3 uur

Individueel coachingtraject

Soms een is een klassikale aanpak voor het managen van stress niet voldoende en bent u meer gebaat bij een individuele aanpak met individuele tips en coaching. Dit traject is persoonlijk en wordt aangepast op uw hulpvraag en behoefte. Doel van het traject is om uw vitaliteit te verbeteren door u beter te leren omgaan met stress en werkdruk in en buiten het werk.

Tijdsduur: ongeveer 10 uur

Meld u aan via het inschrijfformulier.

Logo Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Logo Europese Unie Logo FSO Logo Sociaal Fonds Mobiliteit