Werken aan sterk werkgeverschap

Een tekort aan personeel, medewerkers die uitvallen terwijl vacatures met moeite vervuld worden… herkenbaar? Als leidinggevende heeft u hierin een beslissende rol. Organisaties bestaan uit mensen, zij vormen het grootste kapitaal binnen uw bedrijf. Meer dan ooit is het van belang om de mensen waar uw vervoersbedrijf op draait aan boord te houden. En dan wel gemotiveerd en gezond. Hoe krijgt u dat voor elkaar? Dat leert u in de trainingsroute ‘Werken aan sterk werkgeverschap’.

Sterk aan het stuur heeft voor werkgevers en leidinggevenden een trainingsroute ontwikkeld die bestaat uit 4 etappes (8 dagdelen):

Etappe 1

De spiegel (leiderschap)

Eendaagse training van twee opeenvolgende dagdelen

Op deze ‘instapdag’ richten we ons op bewustwording;

• Waar ligt de ambitie voor mijn bedrijf?
  • Is er noodzaak om ‘het anders te doen’?
  • Wat is de winst-en verliesrekening als we blijven doen wat we altijd hebben gedaan?
  • Wat levert het op om het anders te gaan doen?
  • Maar ook; waar ligt mijn ambitie, waar wil ik naar toe bewegen als leider (of wat wil ik niet meer).

We werken in een groepsgrootte van maximaal 12 deelnemers. In onze werkwijze gaan vitaliteit en humor bij ons hand in hand met een praktische inslag.

Aan het einde van deze dag bepaalt u of u uzelf wilt opgeven voor de volgende etappes in deze route. Lees meer over de volgende etappes. U kunt u aanmelden via het inschrijfformulier

Het is juist wel mogelijk om jonge chauffeurs te vinden

Van Heugten Touringcars trekt met succes jonge mensen aan. Wat is hun geheim? Tim van Heugten: “We moeten ze enthousiasmeren voor het beroep, daar begint het mee. Ik denk daarnaast dat het heel belangrijk is dat je de cultuur in je bedrijf dusdanig neerzet, dat het ook interessant is voor jongere mensen.

Patricia vult aan: “Daarom lukt het ons toch regelmatig om nieuwe en ook jonge chauffeurs te vinden. Je moet wel de juiste taal spreken en die pareltjes zoeken die er echt wel tussen zitten. Hier doen ze er alles aan om iedereen te blijven binden en boeien aan het bedrijf, het je naar de zin te maken en al het goede in iedereen naar boven te halen.”

Tim: “Inderdaad, we proberen leuke dingen te doen waardoor mensen zich thuis voelen en lekker bij de club horen. Werken in ons bedrijf is teamsport, ik geloof niet het een individueel beroep is, het is echt een kennisberoep en kennis moet je delen.” Patricia: “Je bent samen die ene grote familie die er keihard voor werkt om dit resultaat te halen.”

Van Heugten Tours scoort hoog als werkgever. Waar blijkt dat uit? Bekijk hier de video.

Logo Europese Unie Logo FSO Logo Sociaal Fonds Mobiliteit