Etappe 2 t/m 4 Etappe 2 De leider als veranderaar (leiderschap)
Op deze dag gaan we kijken naar “hoe geef ik nú vorm aan mijn leiderschap (met oog voor de chauffeur) en welke vorm is nodig om de gewenste verandering in gang te zetten en te blijven faciliteren?”. Verder maken we op deze dag ook een stap in het onderzoeken “hoe ben ik onderdeel van bestaande patronen” en “wat is de impact op mijzelf als mens om zo vaak in de overlevingsstand te staan”.
Etappe 3 De eerste versnelling
- Persoonlijke ontwikkeling van medewerkers mogelijk maken en aanmoedigen. - Medewerkers verantwoordelijk stellen voor de prestaties die zij kunnen controleren. - Management als rolmodel, bereid om verantwoordelijkheid te nemen. - Management durft risico’s te nemen en nieuwe benaderingen toe te passen voor bestaande problemen. Deze dag gaat over hoe met kleine stappen (consequent doen) een verandering in gang gebracht kan worden teneinde een grote(re) impact te verkrijgen. We oefenen met de basisvaardigheden in communicatie die daarvoor nodig zijn: luisteren met uitstel van oordeel, doorvragen, ‘geweldloos’ communiceren (communiceren met behoud van relatie). Etappe 4 WaardevoÌl en WaardevaÌst Mensen vormen samen een onderneming. Het belang van een werkgever is: om als organisatie nu en in de toekomst toegevoegde waarde te leveren aan klanten en daardoor winst te genereren. Vanuit de medewerker gezien ben je duurzaam inzetbaar als: je het vermogen hebt om nu en in de toekomst toegevoegde waarde te leveren voor een organisatie en daarbij zelf ook meerwaarde te ervaren. Voor het binden en geboeid houden van uw medewerkers binnen uw bedrijf, doemen de volgende vragen voortdurend op:
Op deze laatste dag van deze ‘leerreis’ krijgen de deelnemers een certificaat van deelname. |
|
© FSO Fonds Scholing en Ordening | |
![]() ![]() ![]() ![]() |